top of page

Your questions
Our answers

We want your time here to be as enjoyable and relaxing as possible. To make sure everything is clear, we have gathered the most frequently asked questions in one page. Check out our FAQs, and contact us for any further questions.

About the works

1

Are the works original?

All works presented on the site are original works, they are not published on different media or produced in the form of editions.

2

Is a certificate of authenticity issued with the work?

All works for sale on the site are accompanied by a certificate of authenticity signed by the artist.

3

The artwork is no longer available, can I order a similar one?

Do not hesitate to contact us if unfortunately the work you liked is no longer available for sale! If the work has been sold, this is indicated on the work's page. In the event that you cannot find another work to your taste, do not hesitate to write to us or call us because we can offer you other works that are not yet on the site or even create one on order according to your wishes.

4

Are the works framed?

The works are not sold framed unless expressly stated on the work's page. However, you can specify at the time of purchase that you wish to frame the work. We will take care of finding the ideal frame for you and will provide you with a specific quote. Once you have accepted it, the additional framing will be invoiced to you in addition to the price of the work.

5

Is the image presented on the site accurate?

The image you see on the site reflects a true image of the work presented, but has no contractual value. We can send you additional visuals of the work upon request. But generally speaking, the work is always more beautiful in real life!

À propos des œuvres
L’acquisition d’une œuvre
The acquisition of a work

1

How to acquire a work?

Pour acheter une œuvre en ligne, il vous suffit de cliquer sur le bouton “Acquérir cette œuvre” qui se trouve sur toutes les pages de la Galerie. Vous serez ainsi redirigé(e) vers le Panier d’achat.

Une fois le Panier validé, nous vous demanderons de préciser vos coordonnées pour organiser la livraison, puis de choisir votre mode de paiement ultra-sécurisé (cartes bancaires, Paypal, nous appeler pour le virement bancaire).

Dès le paiement effectué, vous recevrez une confirmation de notre plateforme de paiement, Stripe ou Paypal.

Nous vous contactons ensuite très rapidement pour vous confirmer la réception de votre paiement.

2

What payment methods are accepted?

All payment cards (Mastercard, Visa, American Express etc), payment via Paypal and bank transfer.

3

Can we pay in installments?

Si vous optez pour le paiement via Paypal, vous pouvez choisir de régler votre achat en quatre fois sans frais.

4

What happens after payment is made?

Une fois le paiement effectué, l’œuvre est réservée pour vous ! Nous vous contactons rapidement pour vous confirmer sa disponibilité et les délais de livraison (livraison sous 7 jours en moyenne). Dès l’envoi de l’œuvre c'est-à-dire sa remise à un transporteur, vous recevez un email de notification.

5

When will my credit card be charged?

Votre carte de crédit sera débitée au moment de la validation de votre achat lors du paiement. C'est à ce moment-là que votre paiement est autorisé et traité par notre plateforme sécurisée de paiement. 

6

Can I cancel my order?

Avant l'envoi de l'œuvre, vous pouvez annuler votre commande sur simple demande par email. Quand l’œuvre est expédiée et que la notification de remise au transporteur vous a été envoyée, votre commande devient définitive.

7

I want to give a gift. How do I do it?

C’est une superbe idée que d'offrir une œuvre d'art ! Si vous avez déjà fait un choix parmi les œuvres d’Alfredo Yache, nous pouvons la livrer de votre part au destinataire de votre choix. Il suffit de nous l’indiquer lors de l’achat.

 

Autre option : vous lui offrez une Carte Cadeau du montant de votre choix. Le destinataire aura alors tout loisir de choisir l’œuvre qui lui plait parmi celles présentées sur le site.

Expédition et livraison
Shipping and Delivery

1

How is shipping done?

The safe delivery of your order is our priority. We use professional third-party logistics providers (Colissimo, DHL, FedEx, UPS) to deliver your items as safely as possible. All products are carefully packaged by us.

2

What are the delivery times?

We typically ship orders within 7-10 days of purchase.

For works made to order, production time must be added to the usual delivery time.

Delivery time may vary depending on the destination country of the products purchased and whether a framing option has been added to your order.

Tracking information will be sent to you by our third party delivery services.

3

How much does delivery cost?

Shipping costs are included in the price of a work.

Our prices include:

  • Insurance. Your order is 100% protected in case of damage or loss.

  • All customs fees, taxes and document preparation.

  • Third party logistics provider shipping costs.

Contactez-nous
Any other questions?

Contactez-nous

Merci pour votre envoi !

bottom of page